Yesterday once more  Carpenters

When I was young
I'd listen to the radio
Waiting for my favorite songs
When they played I'd sing along
It made me smile

Those were such happy times
And not so long ago
How I wondered where they'd gone
But they're back again
Just like a long lost friend
All the songs I loved so well

Every sha-la-la-la
Every wo-o-wo-o
Still shines
Every shing-a-ling-a-ling
That they're starting to sing
So fine
When they get to the part where he's breaking her heart
It can really make me cry
Just like before
It's yesterday once more

Looking back on how it was in years gone by
And the good times that I had
Makes today seem rather sad
So much has changed
It was songs of love that I would sing to then
And I'd memorize each word
Those old melodies
Still sound so good to me
As they melt the years away

All my best memories
Come back clearly to me
Some can even make me cry
Just like before
It's yesterday once more
----
看著自己的網誌 還有那天天上升的瀏覽人數
我知道有一些我認識的人 還有一些我不認識的人
或是經過 或是每天固定瀏覽我的網頁
從原本的10幾人 到20幾人 最高沖到30幾人
雖然沒有星光幫每天百萬人次的瀏覽人數
或是彎彎突破一億人次的超高點閱率
但是這些人卻讓我感覺真實
至少 不是因為新聞或是好奇而來走馬看花的
這令我在寫網誌的時候 特別的慎重
我知道的人還有我不知道的人
我知道有你在關心 也謝謝你的關心

這首Carpenters(木匠兄妹合唱團)所演唱的yestoday once more
是我的第一首學的英文歌曲
雖然不是第一首聽到的英文歌曲
但 是我第一首看著歌詞 然後一起哼唱的歌曲
是我國中的英文補習班老師所教的
那時其實也不知道什麼叫欣賞 反正重點就是給我100分
不過 柔軟的歌聲還是蕩漾在我心中
雖然木匠兄妹後來相繼死亡解散
但是音樂繪畫文學 這些藝術的作品卻仍然為世人傳頌著

ㄟ 好像有點離題 來談正題
最近有點空 有一種找不到著力點的感覺
看著網誌可是沒有靈感的感覺讓我覺得有點罪惡感
沒有新的東西給點進來的人看 會讓我感覺歹勢
於是我站在陽台看著深夜or凌晨(這個時間真尷尬)的街燈
讓我想起這首歌
很神奇 抑或說我又發神經
總是有著不同於別人的反應
好拉 我知道 而且最近真的發現我有點不按排理出牌
不管是工作上或是生活上的
比如說我會把紙團揉成棒球 然後在辦公室和同事拿起球棒在辦公室"打棒球"
我發現這有一個很大很大的好處 就是揮棒的人可以猛揮
就算打到玻璃也只是"噗"的一聲 試了幾次之後 我得到一個很重要的結論
紙團不會打破玻璃...

玩完了棒球遊戲 把球棒歸位 這又產生另外一個問題
精心製作的紙團棒球要放哪???
我很擔心這個很重要的紙團棒球被當成垃圾一樣
抑或擔心這個紙團棒球被當成籃球一樣 投籃
然後"刷"的一聲投進了垃圾桶 OH...不 我不能接受
於是我找遍了可以藏好紙團棒球的地方
抽屜...塞滿了公文 不行
電視...充滿了茶壺 不行
桌上...會被當成垃圾 不行
後來考慮到種種原因 我找到了很適合紙團棒球的藏身之處
可以讓他不受生存威脅 又可以保持那品質的完美的地方
冰箱...perfect!!!
arrow
arrow
    全站熱搜

    剝栗子大郭 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()